Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adresář webových služeb
Pagáč, Jiří ; Rychlý, Marek (oponent) ; Weiss, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá studiem technologií webových služeb, možností jejich vyhledávání a implementací systémů určených k registraci a vyhledávání webových služeb, tzv. adresářů. Blíže se věnuje adresáři UDDI (The Universal Description, Discovery and Integration), jeho datovým strukturám, programovému rozhranní a problematice registrace služby a jejího vyhledání s využitím UDDI. Hlavní část práce je zaměřena na implementaci části standardu UDDI v.3.0.2 pro účely demonstrace registrace a vyhledání služby v adresáři typu UDDI. Výsledná aplikace má sloužit při výuce problematiky webových služeb. Aplikace je napsána v programovacím jazyce C++ s využitím SŘBD Firebird, knihoven pro komunikaci s databází IBPP a C++ toolkitu pro vývoj webových služeb v C++ - gSOAP.
Adresář webových služeb
Pagáč, Jiří ; Rychlý, Marek (oponent) ; Weiss, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá studiem technologií webových služeb, možností jejich vyhledávání a implementací systémů určených k registraci a vyhledávání webových služeb, tzv. adresářů. Blíže se věnuje adresáři UDDI (The Universal Description, Discovery and Integration), jeho datovým strukturám, programovému rozhranní a problematice registrace služby a jejího vyhledání s využitím UDDI. Hlavní část práce je zaměřena na implementaci části standardu UDDI v.3.0.2 pro účely demonstrace registrace a vyhledání služby v adresáři typu UDDI. Výsledná aplikace má sloužit při výuce problematiky webových služeb. Aplikace je napsána v programovacím jazyce C++ s využitím SŘBD Firebird, knihoven pro komunikaci s databází IBPP a C++ toolkitu pro vývoj webových služeb v C++ - gSOAP.
Analýza správy podnikových dokumentů v SSČS a.s. a návrh na její optimalizaci
Lokaj, Lukáš ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Procházka, Rudolf (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na návrh řešení náhrady stávajícího způsobu výměny dokumentů mezi Stavební spořitelnou České spořitelny a.s. (dále SSČS) a její externí prodejní sítí, který je zastaralý a nevyhovuje potřebám SSČS ani prodejní sítě. Součástí práce je rovněž identifikace vhodných základních principů, užívaných v rámci servisně orientovaných architektur (dále SOA), a jejich aplikace při návrhu řešení. Cílem práce je tedy konceptuální návrh řešení, vycházející ze zvolených principů SOA a na něj navazující technologický návrh změn ve stávajících aplikacích tak, aby na jeho základě mohlo vzniknout funkční a technické zadání pro dodavatele těchto aplikací. Stanoveného cíle je dosaženo na základě výchozí analýzy stávajícího prostředí, která identifikuje možnosti současných aplikací a zároveň odhaluje slabá místa procesu, která bude třeba změnit v novém řešení. Analýza se zabývá jak prostředím externí prodejní sítě, tak navazujícím prostředím v SSČS, které dohromady figurují v procesu zpracování zasílané dokumentace. Z výsledků analýzy a na základě teoretických poznatků a konzultací s odborníky v oblasti SOA, je pak formulován návrh řešení na konceptuální úrovni, který je dále rozpracován do popisu navrhovaných změn v jednotlivých komponentách nového řešení. Výstupy této práce budou sloužit SSČS jak z pohledu popisu stávajícího i nového prostředí, tak jako vstupní materiál pro zadávací dokumentaci navržených změn pro dodavatele dotčených aplikací. Struktura práce sestává z úvodní části, věnované charakteristice SSČS a poskytující výchozí rámec pro řešenou oblast. Na to navazuje již analýza a popis externí prodejní sítě zejména z pohledu aplikační vybavenosti a komunikačních toků, následovaná popisem prostředí v SSČS, které obsahuje navazující komponenty, zpracovávající zasílané dokumenty. Další část práce se věnuje formulaci základních konceptů SOA a výběru vhodných principů, které následně v navazující části slouží pro návrh samotného řešení, nejprve na konceptuální úrovni, následované detailním popisem potřebných změn. Vše je pak zhodnoceno v závěrečné části práce.
Methodology of building IS in service-oriented architecture environment
Hauptvogl, Roman ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Matiaško, Karol (oponent) ; Richta, Karel (oponent)
Architektúra orientovaná na služby (SOA) [Service Oriented Architecture] sa stala spolu s podnikovou architektúrou (EA) [Enterprise Architecture] kľúčovým faktorom v procese narovnania komunikácie medzi zástupcami biznisu a IT. Výsledkom tohto procesu by mala byť zvýšená efektivita dodávania IT projektov v podniku. Sú to jedny z najčastejšie skloňovaných slov v podnikoch vôbec. Časom si ale podniky začali uvedomovať, že výsledky projektov zameraných na rozvoj SOA v podniku nie sú také, aké očakávali. Dizertačná práca sa zaoberá metodikou budovania informačných systémov a informačných a komunikačných technológií (IS/ICT) v prostredí SOA. Je súčasťou výskumného zámeru Katedry informačných technológií VŠE. Hlavným cieľom dizertačnej práce je rozšírenie metodického rámca MeFIS1 o metodický vzor "Budovanie IS v prostredí architektúry orientovanej na služby". V analytickej časti dizertačnej práce sú predstavené a analyzované vybrané metodiky a štandardy zamerané na orientáciu na služby, ktorých úlohou je pomôcť pri zavádzaní SOA do podnikov. Takýchto metodík a štandardov zaoberajúcich sa danou problematikou začalo vznikať také veľké množstvo, až bolo neprehľadné sa vo vzniknutom bludisku vyznať. Je to jeden z dôvodov prečo začali štandardizačné organizácie postupne vydávať ďalšie štandardy a metodiky pomáhajúce pri správnom zavádzaní SOA do podnikov. V hlavnej časti práce je rozšírený metodický rámec MeFIS, tak aby mohol byť použitý na vytvorenie metodického vzoru na budovanie IS/ICT v prostredí orientovanom na služby. Výsledkom tejto časti je naplnenie hlavného cieľa a to vytvorenie metodického vzoru Budovanie IS v prostredí architektúry orientovanej na služby. V praktickej časti je navrhnutý metodický vzor aplikovaný v reálnej prípadovej štúdii v prostredí telekomunikačného operátora.
Využití systému SAP v kompozici business služeb
Simetinger, František ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Samek, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá službami v rámci podnikového IT a jejich kompozicí. Tato oblast s sebou přináší celou řadu otázek v celé řadě perspektiv a tato práce má ambici tyto otázky v těchto různých perspektivách nalézt. Cílem práce je prověření možnosti aplikace zásad a principů servisně orientované architektury a dalších standardních metodik při kompozici vnitřně procesně řízené složité business služby, která komponuje služby informačního systému SAP a vyžívá prostředků IBM WebSphere Process Server a IBM WebSphere ESB Server. Pro dosažení cíle je základním předpokladem správně identifikovat a definovat službu. Dalším důležitým pojmem je kompozice, tedy jaké mají mezi sebou služby zejména logické vazby. Na základě identifikace služby a možností její kompozice bude upřesněno, jaký je význam a definice služeb a její kompozice v rámci podnikových informačních technologií. Po vymezení služeb v kontextu informatiky, bude kladen důraz zejména na kompozitní business služby. Kompozitní business služby budou analyzovány ze tří pohledů: Engineering, Management a Governance. Přínosem práce bude zodpovězení otázky, zdali je možné v určitém prostředí a za určitých podmínek komponovat business služby, které budou respektovat kriteria pohledů Engineering, Management a Governance. Jestli kompozice těchto business služeb bude respektovat obecně respektované standardy a doporučení v definovaném prostředí. Práce svojí strukturou přechází z obecných poznatků o službách k poznatkům o službách v rámci podnikového IT. Tyto poznatky vycházejí z analýzy a doporučení metodik, které se zabývají řízením podnikového IT z pohledu služeb a stávají se základem pro definování tří pohledů. Zásady a principy definované ve třech pohledech jsou pak následně experimentálně ověřeny.
Problematika ESB jako součást SOA řešení
Burian, Tomáš ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Kubíček, Jovan (oponent)
Diplomová práce stručně shrnuje historii integrace podnikových aplikací a uvádí výhody a nebezpečí, která plynou z pokusů o harmonizaci firemní IT infrastruktury, dále popisuje hlavní přístupy k integraci a hodnotí jejich odolnost z hlediska času. Práce popisuje principy moderní integrační architektury SOA (Service Oriented Architecture), včetně souvisejících standardů. Zvláštní pozornost je věnována životnímu cyklu služeb v rámci SOA. Dále vysvětluje možné přístupy a klíčové principy fungování komunikační vrstvy integrovaného podnikového aplikačního systému z hlediska architektonického řešení. Poslední část práce zkoumá možnosti, rizika a přínosy systémové integrace aplikací při nasazení SOA a posuzuje ekonomickou stránku integrace a otázku ochrany realizovaných investic.
Problematika interní komunikace v projektovém řízení
Hlinková, Judita ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Paška, Pavel (oponent)
Za výsledky projektu stojí lidské úsilí, proto nejdůležitějším nástrojem řízení lidí projektového manažera je komunikace. Komunikace v projektovém řízení je charakterizována svou komplexností. Je však třeba na ni pohlížet ze dvou základních hledisek, kterými je tvořena - komunikačními nástroji a lidským faktorem. Hlavním cílem této práce je vymezení problematických oblastí interní komunikace v projektovém řízení a návrhu korekčních opatření, která povedou k odstranění nebo zmírnění těchto problémů. Tato práce je založena na výzkumu v dynamickém a komplexním programu, který je vynikajícím příkladem a materiálem k definování takových oblastí. Teoretická část uvádí do témat projektového řízení a komunikace, a každé téma se dotýká i specifických rysů, které souvisí s programem a které jej tvoří (SOA, agilní řízení, střet stran business a ICT apod.). Praktická část seznamuje čtenáře s pojmem sociologického výzkumu, vymezuje hypotézy a stanovuje metody, kterých bylo v tomto výzkumu užito. Dále obsahuje popis společnosti a programu, na kterém byl výzkum proveden, a výsledky analýzy s návrhy a doporučeními, jaké opatření zavést pro zlepšení komunikace a její efektivnosti.
Srovnání nástrojů pro vývoj SOA-ready business služeb
Simetinger, František ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Selčan, Vladimír (oponent)
Dnešní podniková informatika řeší celou řadu problémů, které komplikují její řízení, plánování a finanční efektivnost. Moderní přístupy a technologie poskytují různé cesty, jak se s těmito problémy vypořádat. Ovšem ne vždy je možné na první pohled správnou cestu identifikovat, protože obvykle řeší pouze dílčí problémy, které se v dnešním pojetí podnikové informatiky objevují. Jedním z nejvíce sofistikovaných přístupů, jak se s těmito problémy vypořádat je servisně orientovaná architektura. Servisně orientovaná architektura umožňuje efektivně zlepšit flexibilitu podniku, je orientovaná na podporu podnikových cílů a umožňuje transparentní integraci podnikových aplikací podle podnikových požadavků. Ovšem implementace principů servisně orientované architektury do podnikové informatiky není jednoduchá operace. Vedle celé řady změn, které sebou servisně orientovaná architektura přináší, například do řízení celé podnikové informatiky, je jedním ze zásadních problémů vývoj samotných služeb, které jsou podstatou servisně orientované architektury. Tato práce je zaměřena na dodržování principů servisně orientované architektury během vývoje business služeb v nástrojích, které jsou pro vývoj těchto služeb určeny.
Standardizace orchestrace v prostředí služeb
Sova, Jiří ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Vašíček, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním používaných standardů v orchestraci služeb. Orchestrace je jedním z pojmů v servisně orientované architektuře, která představuje významný trend ve vývoji informačních systémů. Práce je rozdělena do čtyř částí. Úvodní kapitola se nejprve věnuje popisu samotné služby v rámci informačních technologií. Obsahem je také definování servisně orientované architektury, kde služba je základním prvkem při tvorbě a integraci informačních systémů. V poslední části této kapitoly jsou popisovány principy servisně orientované architektury, které nejlépe vystihují její podstatu. Druhá kapitola se již věnuje koordinaci spolupráce služeb, kde existují dva základní přístupy -- orchestrace a choreografie. Cílem této kapitoly bylo vytvořit teoretický popis obou pojmů a následně oba přístupy porovnat. Další kapitola se zabývá standardizací metod orchestrace, kde hlavním standardem je jazyk BPEL. Úvod je nejprve věnován historii a důvodům vzniku jazyka. V další části jsou zmíněny principy jazyka BPEL, které stanovují požadavky pro jeho použití. Další oddíl této kapitoly pak popisuje verzi jazyka BPEL označovanou jako BPEL4WS. Popis jeho struktury přináší základ pro další část věnovanou jazyku WS-BPEL, což je poslední verze standardu. Uvnitř této části jsou pak popsány jednotlivé změny. Poslední kapitola se zabývá praktickým srovnáním obou zmíněných standardů. Nejprve je vytvořen proces na základě reálné situace, který obsahuje nejdůležitější části jazyka BPEL. Poté je již provedeno srovnání všech částí procesu, který byl vytvořen v obou verzích jazyka. Na závěr kapitoly je uvedeno shrnutí poznatků, které byly čerpány z praktického srovnání obou standardů.
Podpora webových služeb v prostředí .NET framework
Fischer, Roman ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Máša, Michal (oponent)
Práce se zabývá webovými službami, důležitou částí servisně orientované architektury a standardem pro vzájemnou komunikaci aplikací. Zkoumá jednu z jejich konkrétních praktických implementací v podání společnosti Microsoft Corporation, především pak ve dvou posledních vydáních aplikačního rámce .NET Framework. Hlavním cílem práce je komplexní shrnutí a demonstrace vývoje webových služeb Microsoft. Práce popisuje principy, na kterých jsou webové služby založeny, a jejich implementaci v prostředí Microsoft .NET Framework. Na začátku práce jsou webové služby zařazeny v rámci servisně orientované architektury a jsou popsány jejich stavební části. Následně je popsán aplikační rámec .NET Framework, jeho stavba, vývoj a stručně je srovnán s konkurenční technologií JAVA. Následně je vysvětlen a předveden vývoj klasických webových služeb. V hlavní části práce jsou podrobně prozkoumány teoretické i praktické aspekty webových služeb v prostředí Windows Communication Foundation a Windows Workflow Foundation. Není opomenut ani vývoj desktopových aplikací, protože i ty došly v posledních verzích .NET Framework velkých změn a bývají častými konzumenty webových služeb. Je vysvětlena podstata Windows Communication Foundation webových služeb, jsou předvedeny způsoby jejich tvorby i tvorby klientských aplikací. Dále jsou teoreticky i prakticky ukázány možnosti zabezpečení Windows Communication Foundation webových služeb v prostředí .NET Framework včetně autentizačních i autorizačních mechanizmů a je uveden způsob řešení transakčního chování. Dále se práce zaměřuje na orchestraci webových služeb a obsahuje výklad workflow s příkladem nasazení.. V závěru je věnována pozornost interoperabilitě s jinými technologiemi, správě webových služeb a způsobům verzování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.